Hiszi a piszi

A magyar médiafogyasztó, az újságolvasó emberek nagy többsége megtanulta helyén kezelni ezeket a próbálkozásokat

Súlyos dolog történt a napokban Magyarországon – riogat, bőszít, gerjeszti a miniszterelnök elleni hangulatot mai véleményével a 444.hu munkatársa, Bede Márton. Azt írja: „Egy újabb határt átlépve Orbán Viktor elkezdte a saját családját is beépíteni a hatalomba. A múlt héten a miniszterelnök legszűkebb köre, valamint néhány baráti vállalkozó részvételével tartott turizmuscentralizáló fejösszedugáson részt vehetett Orbán Ráhel is.”

Még mielőtt bármit mondanánk az állítással kapcsolatba szögezzük le: csütörtökön ezt a felvetést a Kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter határozottan cáfolta. Igaz, ezt maga a szerző is megemlíti, hozzátéve, „ezt nyilván egyetlen magyar ember sem hiszi el, még akkor sem, ha a miniszterelnök lányának formálisan tényleg nincs semmilyen közfunkciója.” Innentől kezdve aztán tényként kezeli, hogy Orbán Ráhel lánya ott volt ezen a bizonyos találkozón.

Pillantsunk egy kicsit a mai vélemény megjelenése hátterébe. Már csak azért is, mert maga B.M. is bizonytalan kiindulásnak tekinthető alapmegállapításában, miszerint ott volt-e a miniszterelnök lánya az eseményen, hiszen az idézett szövegben nem jelenti ki, hogy jelen volt, csupán azt meri leírni, hogy „részt vehetett”. Így, feltételes módban. Azaz részt is vehetett, mint ahogy nem is. A HVG-re hivatkozik, amely forrásmegjelölés nélkül arról tudósított, hogy Orbán Ráhel ott volt az eseményen.

Ha a 444.hu egy kicsit is lelkiismeretesen akarná végezni a munkáját, ha kétségei volnának az eset tényszerűségéről, akkor kihasználta volna a lehetőséget, hogy a szerkesztőség munkatársa megkérdezze a Kormányinfón erről Lázár Jánost. Különösen akkor, ha e tárgykörben másnapra vélemény akarnak megfogalmazni. Kérdezett ugyan a sajtótájékoztatón a portál képviselője is, de egy szóval sem emlegette a turisztikai csúcstalálkozóval kapcsolatos esetleges kételyüket. Ott a 24.hu kérdezett rá az ügyre, ott is úgy: „érintett lehet-e” Orbán Viktor lánya. Tehát ő is bizonytalan volt, kérdésével a részvétel tényszerűségét igyekezett tisztázni. Erre hangzott el Lázár János korrekt, pontos válasza, amely a következő volt: „Orbán Ráhel semmiféle állami funkciót, semmiféle közigazgatási munkát, állami tevékenységet nem folytat, semmi átalakításhoz semmilyen köze nincs. A leghatározottabban cáfolnám azt, hogy bármilyen formában is, akár csak a véleményével is, vagy a jelenlétével befolyásolna bármilyen átalakítást.” Pont.

Ez az egyetlen olyan megállapítás az ügyben, amely hiteles állítás egy vezető kormánytag részéről, névvel, címmel.

A magyar ember többnyire már csak olyan, hogy a hiteles állításoknak hisz. Ha B.M. gondolatmenetéhez térünk vissza, akkor azt mondhatjuk, hogy állítását „nyilván egyetlen magyar ember sem hiszi el”, hiszen semmiféle hiteles alátámasztása nincs.

A valótlan információt föl lehet viszont használni arra, hogy újabb kísérletet tegyenek – a sorozatos lejáratási kísérletek ellenére – az ország rendkívül népszerű miniszterelnökének hazai és nemzetközi terepen történő lejáratására, rossz színben való feltüntetésére. Még olyan áron is, hogy a portál maradék jóhírét viszi a szerző a vásárra, ha van még neki ilyen egyáltalán.

Lázár János egyébiránt nem szokott a levegőbe beszélni. Az eddigi 39 Kormányinfó során még nem fordult elő, hogy az ott elhangzó állítását a nyilvánosság kétségbe tudta volna vonni, noha próbálkozások akadnak erre szép számmal.

Éppen csütörtökön lehettek szem és fültanúi a tévénézők egy újabb kavarási kísérletnek a kedvelt liberális játékból. A Népszabadság újságírója igyekezett olyan ügyben kikérni a miniszter véleményét, amely a miniszterelnök számára negatív állításra vonatkozott egy meg nem nevezett, állítólag kormánypárti képviselőtől. „Ne haragudjon. Forrás megjelölése nélkül, névtelenül nyilatkozó, vélelmezett kormánypárti képviselők kommentjét kellene véleményeznem. Ne hozzon ilyen helyzetbe! Ennél profibb a Népszabadság”– hangzott a válasz.

A közvélemény félrevezetésének tehát megvannak a balliberális média jól bejáratott eszközei, amelyekkel játszanak is nap mint nap, szerencsére leginkább eredménytelenül.

Mert a magyar médiafogyasztó, az újságolvasó emberek nagy többsége megtanulta helyén kezelni ezeket a próbálkozásokat. Megtanult a sorok között olvasni, szét tudja választani az ocsút a búzától.

Megtanult az ilyen simlis, rosszindulatú, hangulatkeltő próbálkozásokra fityiszt mutatni. S azt mondja mosolyogva, hiszi a piszi.

4
http://leander.blogstar.hu/./pages/leander/contents/blog/25008/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

A bejegyzésre 4 db hozzászólás érkezett!
grincs
grincs 2016-02-15 10:54:54
Helyesen: HVG
Válaszolok
grincs
grincs 2016-02-15 10:54:25
Nem értem, h miért kell "ekézni" a 444.-et, vagy a HVD-t, mikor Rogán a forrás?
Lehet, h figyelmesebbnek kell(ene) lenned?
Válaszolok
József
József válasza: grincs bejegyzésére 2016-02-15 10:46:35
Ez az anyag is a HVG-re hivatkozik, ahogy a 444.hu...
Válaszolok
grincs
grincs 2016-02-14 19:02:10
Én elhiszem, h próbálod a sz@ros gatyát kimosni, de azért ezt ajánlom figyelmedbe!
http://rtl.hu/rtlklub/hirek/orban-rahelt-is-meghivtak-a-megbeszelesre
Gondolom, h ez csak valamilyen "komenista trükk"!
Ugye?
Nem kéne mindenféle sz@ros segget tisztára nyalnod! :-)
Válaszolok

Ezeket a cikkeket olvastad már?