Szopacs

Érdekes fénytörés fedezhető föl két mai információ között.

Az egyik az Indexnél olvasható, melynek címe ’Tömeges távozások a Magyar Nemzetnél’. Hogy nyelvileg mennyire helyénvaló ez megfogalmazás – egyes szám, többes szám –, most hagyjuk. A másik info a Hír Tv szerda délutáni műsorában, a Tantuszban olvasható, Csintalan Sándor bal füle mellett. Így szól: ’A Hír Tv örök’.

Ugye Simicska Lajos két fontos orgánumáról van szó, amelyek anyagi alapjai a hírek szerint enyhén szólva ingatagok, bár ezekről rendre cáfolatok jelennek meg. Hogy mit hoz a holnap, mit hoznak a választások, kedvező lesz-e a széljárás április után Simicskának vagy sem, az a jövő zenéje. Ahogy a helyzet most áll, inkább nem, mint igen. De ez legyen a szabad idejében gyakran plakátokat is átfestő, különösen jó ízlésű Simicska ügye.

A jelek mindenesetre arra utalnak, hogy a közelmúltban új főszerkesztőt kapott Magyar Nemzet felzárkózik a csont jobbikos N1TV és az Alfahír nevű hírportál mellé, hogy konzisztens egységet alkothasson velük. Schlecht Csaba új főszerkesztő egyébként arról (is) nevezetes, hogy kinevezésekor a 24.hu-nak adott interjúban azt állította, Magyarországnak jobb lenne, ha Vona Gábor, a Jobbik elnöke lenne a miniszterelnök.

Az erőtejes kilépési hullám egyébként általában sehol nem arról szól, hogy az adott szervezetnél rendben mennének a dolgok. Ennek esetünkben lehetnek politikai és gazdasági okai egyaránt. Most még nincs kézzelfogható jele annak, hogy a Magyar Nemzet ne tudna fizetni, de az már minden estre figyelmeztető, hogy Simicska korábban visszahívta a fiát, Ádámkát a Magyar Nemzet kiadójának társügyvezetői pozíciójából, hogy az őt követő Faragó Csaba rendbe tudja tenni a lapot pénzügyi szempontból. Ez is jelzés valamire. Például minimum arra, hogy a tulajdonos Simicska kevesebbet akar költeni a lapra, mint eddig, jobban számít az újság saját bevételeire. Ez így szokott kezdődni, aztán kis idő után elfogy a papír, akadozik az áramellátás, elzárják a gázt, nincs fűtés és végül lehúzzák a redőnyt. Tapasztalt újságírók megéltek már egy-két csődöt a jobboldaliként indult sajtóban.

Ám az is lehet, hogy a menekülő újságírók nem pusztán a jobbikos szerkesztőségi elnehezülés elől látták jobbnak új helyet keresni, hanem azért, mert a 2015 februárja után konzervatívból liberálisba fordult, a kormány ellenségévé vált Magyar Nemzetet az irányváltás ellenére sem érezték politikai otthonuknak. Jellemző az orgánum képmutatására, hogy például a HírTv reklámjában most is úgy hirdetik magukat, mint a polgári oldal lapja. De hát, kérdezem én, miféle polgári oldalról van szó annál a médiumnál, ahonnan az egyik távozó például a Népszavához, a másik annak politikai testvéréhez, a Vasárnapi Hírekhez igazol.

A lassú amortizáció állapotát mutató Magyar Nemzet helyzetének ismeretében talán nem véletlen, hogy Csintalan Sándor betelefonálókkal beszélgetős műsorában kedd délután az egyik javasolt témának az volt a címe, hogy ’A HírTv örök’. Nyilván megbeszélte Simicskával, hogy kéne valami pozitív üzenet a csatornával kapcsolatban. Hát így oldották meg.

Tudják mi igazán örök? Juhász Gyula verse. Anna örök.

Csintalannak és Simicskának legfeljebb az aljassága az. Náluk jobban senki nem tudja, hogy a pénz fogy, s igazából a Simicska orgánumok napjai meg vannak számlálva.

Egyébként tudják, hogy hívják a vesztes indiánt?

Szopacs.

https://leander.blogstar.hu/./pages/leander/contents/blog/46172/pics/lead_800x600.jpg
Csintalan,HírTV,Magyar Nemzet,Simicska Lajos,Szopacs
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?